Wyszukiwarka Google jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych wśród użytkowników Internetu. Wedle przeprowadzonych badań, szacuje się, że aż 90% osób, które poszukują konkretnych treści w sieci, w tym celu wykorzystują właśnie Google Search. Tak ogromna popularność przekłada się na szereg możliwości, które związane są z możliwością promocji marki, czy produktu. Jednak w jaki sposób można to robić? Przede wszystkim należy zatroszczyć się o stronę Internetową. Tak naprawdę, od samego punktu stacjonarnego, czy biura, jeśli chodzi o sektor handlowo – usługowy, ważniejsze jest posiadanie strony internetowej. Wszystko dlatego, iż obecnie coraz większa liczba osób podejmuje swoje decyzje zakupowe na podstawie informacji zawartych w Internecie. Dlatego, jeśli chodzi o wyszukiwanie lokalne, czyli związane z danym rejonem, czy miejscowością, bardzo ważne jest odpowiednie pozycjonowanie strony. W szczególności, jeśli w danym mieście działa duża liczba przedsiębiorstw o podobnym charakterze. Tak naprawdę pozycja na liście przekłada się na ilość oryginalnych wejść na stronę, a te generują nowych klientów.

Czy można w krótkim czasie wypozycjonować stronę?

Odpowiedź nie jest jednoznaczna. Jeśli przez pozycjonowanie rozumieć sukcesywne polepszanie miejsca strony na liście wyników, to nie. Działania tego typu podejmowane są kompleksowo, co wiąże się z potrzebą pewnej ilości czasu, by widoczne były pierwsze efekty, jak też możliwe było osiągnięcie wyznaczonych. Celem pozycjonowania jest optymalizacja strony, jej polepszenie, zwiększenie atrakcyjności. Nie oznacza to jednak, że nie ma możliwości, by strona w krótkim czasie znalazła się na pierwszym miejscu listy wyników. Trzeba pamiętać jednak, że efekt ten jest chwilowy. Google rozwinęło narzędzia promocyjne, które pomagają w promowaniu witryny.

Czym jest Google Adwords?

To nowoczesny system reklamowy, nazywany też systemem linków sponsorowanych. Poprzez skorzystanie z płatnej reklamy, dana strona automatycznie wyświetlana jest na pierwszym miejscu listy wyników w postaci linku sponsorowanego. To działanie, które często wykorzystywane jest na poczet kampanii reklamowych, które przeprowadza się w Internecie. Jeszcze kilka lat temu, by przeprowadzić tego typu kampanię, wystarczyła podstawowa wiedza, która dotyczyła samego sposobu działania płatnej reklamy. Obecnie jednak, z uwagi na sam rozwój narzędzi, jak też potrzebę ciągłego dostosowywania strategii do wytyczonych celów. kampanie reklamowe Google Ads przeprowadzane są przez specjalistę, który posiada niezbędne umiejętności, jak też wiedzę z zakresu prowadzenia tego typu kampanii. Bardzo ważna jest umiejętność analizowania wyników kampanii, zasięgu, rodzaju wejść, jak też samego wsparcia tego typu działań za pośrednictwem innych platform, jak Youtube, który obecnie jest częścią Google.

Z jednej strony osoby o takim doświadczeniu są chętnie zatrudniani przede wszystkim w agencjach interaktywnych. To firmy, które zajmują się szeroko pojętym marketingiem internetowym, w tym pozycjonowaniem, czy prowadzeniem kampanii marketingowych. Z drugiej natomiast, coraz większa liczba większych firm, które planują regularne prowadzenie kampanii reklamowych, zatrudnia specjalistę Google ADS, który swój może poświęcić tylko konkretnemu przedsiębiorstwu. Tego rodzaju praktyki są coraz popularniejsze, w szczególności w przypadku większych firm.

Ile kosztuje Google Ads?

Jeśli chodzi o cenę, tak naprawdę wszystko zależy od budżetu, jakim dysponuje przedsiębiorstwo. Na podstawie przewidzianego budżetu można określić długość trwania kampanii, jak również jej zasięg. Wszelkie, wstępne obliczenia, przedstawione przeze system reklamowy, są czysto poglądowe. W rzeczywistości zasięg może być większy lub mniejszy. O jego wzrost zabiegają właśnie osoby, które zajmują się prowadzeniem kampanii Google Ads. Dzięki dużej liczbie informacji, możliwości badania statystyk, rodzajów wejść na stronę, czy innych elementów, które składają się na konkretny profil klientów, można opracować kampanię w ten sposób, by jak najlepiej była dostosowana do celów przedsiębiorstwa.

Czy kampanie reklamowe Google Ads przynoszą faktyczne korzyści?

Płatna kampania nie oznacza sukcesu w sprzedaży, czy promocji. Gdyby tak było, nie specjalista Google ADS byłby zbędnym pracownikiem. Jak wiele innych narzędzi, tak też Google Ads jest możliwością, czy sposobem do tego, by osiągnąć określone cele promocyjne, czy sprzedażowe. Jednak kluczem do sukcesu jest umiejętność analizy danych, wyciągania na ich podstawie wniosków, jak też dostosowania jej przebiegu do nowych informacji. Kontrola nad całym procesem powinna być nieustanna. Optymalizacja ustawień reklamy, jak też lepsze dopasowanie kryteriów, przekłada się na większą ilość unikalnych wejść na stronę. Linki sponsorowane są wykorzystywane także przez duże przedsiębiorstwa, które posiadają wyrobioną markę. Jednak nie oznacza to, iż kampanie reklamowe takim firmom są zbędne, wręcz przeciwnie, to narzędzie, które pomaga na utrzymanie pozytywnego wizerunku.