Co zrobić, gdy popsuje się iPhone? Jak do tego nie dopuścić? Kupujemy iPhone’a z nadzieją, że jest on telefonem solidnym, praktycznie bezawaryjnym i szybkim przez cały okres jego użytkowania. Takim rzeczywiście jest, jednak tak jak jakiemukolwiek innemu sprzętowi, tak i jemu zdarzają się potknięcia. Choć wynikają one przede wszystkim z użytkownika i tego, w jaki sposób z tegoż sprzętu korzysta, czasem się zdarzają.

Co wtedy robić? Czy odwiedzić serwis Apple, czy też spróbować poradzić z tym sobie samemu? Jak działać prewencyjnie, by nie dopuścić do tego typu awarii? Zapraszamy do naszego krótkiego poradnika, w którym postaramy się każdą z tych kwestii poruszyć.

Jak dbać o własnego iPhone’a i na co zwrócić uwagę przy korzystaniu z niego?

Radzenie sobie z awariami iPhone’a warto rozpocząć w zarodku… po prostu do takowych nie dopuszczając. Zgodnie z oczekiwaniami, jakie zapewne mieliśmy kupując produkt marki Apple, jest to urządzenie niezawodne i naprawdę solidnie wykonane – jego uszkodzenie lub usterka w jego obrębie (za taką bierze się również spowolnienie jego działania) wynika zazwyczaj z nieprawidłowego użytkowania albo własnego zaniedbania jego konserwacji. Aby zatem cieszyć się iPhonem tak samo szybkim i sprawnym, jak w momencie jego zakupu, powinniśmy:

  • stale dbać o to, co jest na nim zainstalowane – nie obciążajmy niepotrzebnie systemu aplikacjami, z których tak właściwie nie korzystamy – nawet jeśli kiedyś będziemy musieli po nie sięgnąć, wybierzmy ponowną ich instalację zamiast trzymania ich stale w obrębie przestrzeni w pamięci wewnętrznej;
  • dbać o pamięć podręczną – choć nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, wiele aplikacji (zwłaszcza tych, które wysyłają nam powiadomienia nawet w trybie spoczynku) działa w tle, a w związku z tym wykorzystuje pamięć operacyjną. Dbajmy o to, aby pozostawić w tle wyłącznie te aplikacje, które naprawdę powinny się tam znajdować (jak chociażby komunikator), a zamknijmy i zapobiegnijmy automatycznemu uruchamianiu tych, które nie zawsze są nam potrzebne do życia;
  • zaopatrzyć się w szkło hartowane – już po zakupie nowego telefonu powinniśmy wyposażyć go w szkło hartowane, które stanowi skuteczną i świetnie działającą, a przy okazji nie rzucającą się w oczy linię obrony telefonu przed upadkami. To właśnie ono tłucze się najpierw, dając właściwemu ekranowi szanse na przeżycie. Postawmy na produkt wysokiej jakości – nawet jeśli będziemy musieli do niego dołożyć; pamiętajmy, że szkło powinniśmy mieć nawet wtedy, gdy niezbyt często upuszczamy przedmioty – upadki telefonów zawsze są czymś niespodziewanym;
  • kupić etui – choć wiele osób lubi pokazywać, że dysponuje produktem marki Apple (w końcu to prestiż – to zrozumiałe), nie zawsze jest to rozsądne. Najlogiczniej jest zaopatrzyć się w etui, które będzie chroniło nasze urządzenie w kieszeni (nie porysujemy go wtedy kluczami);
  • zaniechać używania szemranych ładowarek – stosujmy wyłącznie licencjonowane produkty marki Apple. Podrobione ładowarki mogą mieć zły wpływ na działanie naszego telefonu i żywotność jego baterii.

Czy telefon wymaga wizyty w serwisie Apple?

Określenie tego, czy z naszym telefonem musimy udać się do serwisu Apple (lub w jakimkolwiek innym mieście, w którym na co dzień przebywamy) nie należy do najtrudniejszych – jeżeli tylko nie jesteśmy w stanie sami zlokalizować przyczyny występowania problemów, albo też nie mamy pojęcia, jak z takową sobie poradzić, powinniśmy to zrobić. Szczególne przypadki, w których nie możemy mieć co do tego wątpliwości występują, gdy:

  • stłukliśmy ekran telefonu, czy to przez jego upuszczenie, czy też przez jakiekolwiek inne zdarzenie losowe. Tego typu awarii nie jesteśmy w stanie sami usunąć – nawet jeśli bylibyśmy to jest to “zabawa” zbyt ryzykowna, aby się jej podejmować;
  • nie potrafimy uruchomić telefonu – jeżeli nie jesteśmy w stanie odpalić telefonu, nie możemy też zlokalizować przyczyny tego, że on nie działa – konieczne jest skorzystanie z serwisu, który zajmie się diagnostyką;
  • nie znamy się na technologii – jeśli zupełnie nie wiemy, w jaki sposób działa telefon, bo po prostu nie siedzimy na co dzień w świecie nowoczesnej technologii, lepiej nie eksperymentować. Działanie na oślep może prowadzić do poważnych, a często i nie do końca pożądanych konsekwencji.

Skwitować to można w taki sposób, że serwis Apple (lub jakiekolwiek inne miasto) powinien być miejscem docelowym dla wszystkich tych, którzy nie czują się na siłach, by samodzielnie naprawić swojego iPhone’a.

Podsumowanie

Co zrobić, gdy popsuje się iPhone? Jak do tego nie dopuścić?
Co zrobić, gdy popsuje się iPhone? Jak do tego nie dopuścić?

Jeżeli mamy problemy z iPhonem, istnieją dwie drogi na pozbycie się ich – samodzielna ich naprawa, możliwa do wykonania w przypadku spowolnienia działania systemu czy tego typu usterek w obrębie oprogramowania, albo też wizyta w serwisie Apple. Optymizmem napawa fakt, że większości usterek i awarii da się pozbyć – pod warunkiem, że we właściwy sposób się do tego podejdzie. Ważne jest jednak, by zawczasu dbać o swój sprzęt – tylko w ten sposób jest się w stanie uniknąć konieczności radzenia sobie z wspomnianymi problemami.