Już za niedługo Nowy Rok, a wraz z nim kolejne postanowienia noworoczne. Niestety mają one do siebie, to szybko nas opuszczają i już pod koniec stycznia wracamy do starych przyzwyczajeń. Do najczęstszych postanowień noworocznych należy utratą nadmiernych kilogramów czy też rzucenie palenia. Poniżej zajmiemy się  tym pierwszym postanowieniem. Dowiemy się jak rzeczywiście odmienić siebie i dotrwać z postanowieniem nieco dłużej.

Od czego zacząć?

Najczęściej pojawia się pytanie od czego należy zacząć swoje postanowienie zmiany? Na pewno najważniejsza jest motywacja. Wraz z Nowym Rokiem motywacja pojawia się prawie u każdego, jednak równie szybko znika. Należy zatem do odchudzania odpowiednio się przygotować. W pierwszym kroku należy wszystko odpowiednio zaplanować. Musimy sobie jasno wyznaczyć cel. Cel można określić w kilogramach, które zamierzamy zrzucić czy też ilość centymetrów, których chcemy się pozbyć z obwodu brzucha czy też uda. Cel powinien być ambitny, ale nie powinien być niewykonalny. Gdy postawimy sobie zbyt ambitne cele, które już z początku są trudne do wykonania, to motywację stracimy jeszcze szybciej. W związku z tym cel musi być realny oraz także jasno określony.

Przede wszystkim dieta

Na pewno w procesie odchudzania najważniejsza jest dieta. Dieta jest odpowiedzialna w 70% za powodzenie w utracie nadmiernych kilogramów. Dieta nie powinna być niezdrowa. Przejście drastyczne na dietę tysiąca czy też nawet tysiąc dwieście kalorii jest odpowiedzialne. Stosując taką dietę musimy się liczyć z możliwością pojawienia się efektu jojo. Najlepiej i najrozsądniej jest udać się do doświadczonego dietetyka.

https://studioterapia.pl/treningi-personalne-warszawa/konsultacje-dietetyczne/ Dietetyk podczas pierwszej wizyty wykona wszystkie konieczne badania, które pozwolą mu na określenie celu końcowego oraz zapotrzebowania kalorycznego. Dieta ułożona przez dietetyka musi być zróżnicowana. Nie możemy jeść w kółko tego samego. Nie działa to dobrze na nasz organizm. Wiele osób obawia się, że dieta profesjonalna musi być droga. Jak najbardziej jest to mit. Dieta profesjonalnie ułożona wcale nie musi być złożona z drogich składników. Czasami zdrowa żywność jest o wiele tańsza od śmieciowego jedzenia.

W zdrowej diecie poza zbilansowaniem bardzo ważny jest także jedzenie pięciu posiłków dziennie w mniej więcej równych odstępach czasu. Pamiętajmy, że dieta kapuściana, która jest głównie oparta na zupie z tego warzywa nie jest dobrym pomysłem. Znudzi nam się bardzo szybko i co za tym idzie wrócimy do starych nawyków.

Ćwiczenia pod profesjonalnym okiem

Poza przestrzeganiem zdrowej diety musimy także zacząć żyć aktywnie. Od razu nie powinniśmy się porywać na codzienne wyczerpujące treningi. Nasz organizm może tego nie wytrzymać. W związku z tym przygodę ze sportem zaczynamy od uprawiania sportu, który sprawia nam wiele radości. Może to być jazda na rowerze, nordic walking czy też gra w tenisa. Z czasem powinniśmy pomyśleć o profesjonalnych treningach na dobrej siłowni.

Pomocne na pewno okaże się wsparcie profesjonalisty. Mowa tutaj o nikim innym jak o trenerze personalnym. Trener personalny jest najczęściej osobą, która jest zatrudniona na siłowni. Możemy korzystać na bieżąco z jego porad. Nie tylko wprowadzi nas w tajniki konkretnych sprzętów na siłowni, ale także ułoży profesjonalny plan treningowy. Dobry trener personalny świetnie motywuje swoich podopiecznych. Regularnie bada postępy. Gdy na wadze widzimy kolejne minus dwa kilogramy, a w obwodzie mniej o pięć centymetrów, to nie ma lepszej motywacji.

A jak znaleźć dobrego trenera personalnego? Jeśli chodzi o trenerów personalnych, to możemy skorzystać z usług tych pracujących na danej siłowni czy też możemy poszperać w sieci. W Internecie ogłasza się mnóstwo trenerów personalnych, którzy chwalą się metamorfozami swoich podopiecznych. Gdy widzimy zdjęcia kobiety, która jeszcze 2 miesiące ważyła kilkanaście kilogramów więcej, a obecnie wygląda niczym trenerka fitness, to naprawdę jest to dla nas motywujące oraz przekonuje nas do danego trenera. Oczywiście przed podjęciem współpracy z danym trenerem należy poczytać opinie o współpracy z nim oraz zapoznać się z jego osiągnięciami. Wszystkiego tego dokonamy w zasadzie bez wychodzenia z domu.

Podsumowanie

Każda osoba pragnąca zmian powinna mieć świadomość, że najtrudniej jest zacząć. Przerzucenie się na zdrowe jedzenie i regularne treningi mogą być w pierwszych tygodniach prawdziwą rewolucją dla naszego organizmu. Jednak gdy widzimy pierwsze efekty, to nie chcemy przestać. Co więcej chcemy więcej i więcej. Gdy pójdziemy na siłownię z przyjacielem czy też przyjaciółką, to będzie nam o wiele łatwiej. Wiele otyłych osób po prostu wstydzi się pójść do takiego miejsca, z lęku przed odrzuceniem czy też wyśmianiem. Siłownia to nie miejsce, w którym przesiadują „mięśniaki” czekający tylko na osobę, z której mogą się naśmiewać. Siłownie są naprawdę miejscami bardzo przyjaznymi, do których będziemy chodzić z radością oraz z uśmiechem na twarzy. Z czasem nie będziemy wyobrażać już sobie dnia codziennego bez aktywności fizycznej.