Ile kosztuje naprawa blacharska samochodu?
Ile kosztuje naprawa blacharska samochodu? Wypadki samochodowe mogą zniszczyć ramę samochodu w stopniu, którego nie sposób sobie wyobrazić. Po rozpoczęciu napraw powypadkowych w zakładzie blacharsko-lakierniczym, jedną z pierwszych rzeczy, na której skupi się technik blacharstwa samochodowego, jest rama samochodu. W celu uzyskania dokładnego kształtu stosuje się laserowe systemy diagnostyki ramy. Stosowane są tu również maszyny do obróbki ram, dzięki którym pojazd zostanie przywrócony do formy sprzed wypadku.
W zależności od stopnia uszkodzenia samochodu proces ten trwa kilka dni, a nawet tygodni. Kolejnym etapem jest obróbka metalu. Tutaj w razie potrzeby wymieniane są metalowe części pojazdu. Każda część jest analizowana przez elektroniczny system pomiarowy, aby zapewnić, że naprawy blacharskie i mechaniczne są zgodne z normami fabrycznymi. Jest to konieczne, aby zagwarantować, że podwozie jest proste i rama ma integralność strukturalną nadającą się do jazdy. Ustawienie kół i naprawy zawieszenia są również kluczowe tutaj, ponieważ określają zwrotność i bezpieczeństwo pojazdu podczas jazdy.
Niezbędne naprawy
Świece zapłonowe to niewielka część, która może powodować ogromne problemy. Ich zadaniem jest umożliwienie zapłonu paliwa w silniku. Same świece są tanie i mogą być wymienione na własną rękę. Czujniki tlenu mierzą stężenie tlenu w spalinach w celu optymalizacji wydajności silnika i emisji. Czujniki powinny być naprawione przez profesjonalnego mechanika. Wszyscy wiemy, dlaczego praca hamulców jest tak ważna. Naprawy mogą polegać na wymianie klocków hamulcowych, które naturalnie zużywają się w miarę ich używania, a ich naprawa nie jest zbyt kosztowna. Ten rodzaj naprawy może również obejmować przewody hamulcowe, tarczę, bęben i naprawę wirnika. Co około 5 000 kilometrów należy wymienić olej w samochodzie, aby utrzymać silnik w jak najlepszej kondycji. Powodem jest po prostu fakt, że z czasem w oleju samochodowym gromadzą się zanieczyszczenia, przez co zmniejsza się jego zdolność do prawidłowego smarowania silnika. Bez dobrych, napompowanych opon, tracisz prędkość, kontrolę i oszczędność paliwa, stąd potrzeba ich załatania, jeśli jest wyciek (na przykład, jeśli przejechałeś po gwoździu), lub wymiany, jeśli są zbyt zużyte. Lepiej je wymienić niż ryzykować wybuch na drodze, który może doprowadzić do poważnego wypadku. Układ zapłonowy samochodu obejmuje akumulator, rozrusznik i sam zapłon. Jeśli one nie działają, samochód nie ruszy lub może zatrzymać się na środku drogi. Na szczęście wymiana akumulatora jest prosta. Podobnie jak akumulatory, inne elementy elektryczne w Twoim samochodzie, które często wymagają wymiany to bezpieczniki i żarówki. Mechanik z pewnością poradzi sobie z ich wymianą.
Końcowe prace naprawcze i ich koszt
Po zakończeniu napraw mechanicznych i ramowych, Twój pojazd zostanie przygotowany do lakierowania w zakładzie lakierniczym. Dobry lakiernik zastosuje jedynie najlepsze lakiery, które przywrócą dawny blask pojazdom. Powierzchnie zostaną oklejone taśmą w razie potrzeby przed szlifowaniem i gruntowaniem. Lakierowanie auta to złożony proces, który wymaga nie lada cierpliwości. Następnie nałożony zostanie lakier bazowy, taki sam jak oryginalny, a po nim lakier bezbarwny. Po zakończeniu fazy utwardzania, pojazd zostanie poddany etapowi wykończenia na połysk, aby przywrócić mu blask, jaki miał przed kolizją. Po zakończeniu procesu lakierowania nastąpi ponowny montaż. Każdy element i część zostanie przywrócona na swoje pierwotne miejsce. Okablowanie, elementy poduszek powietrznych, węże i inne efekty zostaną umieszczone z powrotem na miejscu, jeśli zostały usunięte. Jest to żmudny proces, ponieważ naprawiający muszą zapewnić, że każdy kawałek jest z powrotem w jego właściwym miejscu. Brakuje jednej śruby i może to zagrozić bezpieczeństwu jazdy pojazdu. Wstępna kontrola zostanie przeprowadzona po ponownym montażu. Po brudnej pracy, Twój samochód zostanie umyty, a wnętrze zostanie oczyszczone w celu usunięcia wszelkich zanieczyszczeń i pyłu. Lakier zostanie ponownie wypolerowany dla lepszego połysku, a wszystkie inne powierzchnie zostaną wyszorowane, aby zapewnić nieskazitelne wykończenie. Na koniec pojazd jest przygotowywany do odbioru. Powinieneś otrzymać szczegółową i szczegółową listę wszystkich napraw. Technik poda również ostateczną kalkulację wydatków z pełnym podziałem pozycji. Należy wykonać własną inspekcję na zewnątrz i wewnątrz samochodu, aby zobaczyć, czy wszystko jest zrobione dobrze. Przedstawiciel warsztatu samochodowego będzie obecny, aby odpowiedzieć na Państwa pytania. Nie odbieraj kluczyków, dopóki nie upewnisz się, że jesteś zadowolony z naprawy kolizyjnej. Nigdy nie wahaj się zwrócić uwagi na wszelkie usterki, które zauważysz po drodze. Naprawa błotnika przedniego to koszt 200 zł, a pokrywy silnika 500 zł. Za naprawę reflektora przyjdzie nam zapłacić 2000 zł, a za zderzak przedni 400 zł. Robocizna to kolejny koszt, który trzeba ponieść – wynosi ona około 2000 zł. Ceny różnią się w zależności od regionu i renomy zakładu blacharskiego. Samochód powinien być dogłębnie sprawdzony po kolizji, gdyż tylko sprzęt i doświadczenie blacharza może wychwycić niepokojące mankamenty. Blacharz lakiernik wykona wszystkie niezbędne prace, tak aby można było użytkować samochód bez obaw o nieprzewidziane usterki.